Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης και Δήλωση των αιρετών εκπροσώπων στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και στο Συμβούλιο Επιλογής της Α’ Διεύθυνσης Αθήνας, Ρέππα Ντίνας και Μιλτσακάκη Μιχάλη Κρίσεις διευθυντών με φόντο την εφαρμογή της αξιολόγησης και το σχολείο της αγοράς Η στάση μας στο Συμβούλιο Επιλογής

Με φόντο τα μνημόνια και τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, το σχολείο της αγοράς είναι παρόν, σχολείο φτηνό, ευέλικτο, εντατικοποιημένο, αυταρχικό, βαθιά ιεραρχικό και αντιδημοκρατικό. Η προωθούμενη πολιτική στην εκπαίδευση δεν είναι απλά μνημονιακή δέσμευση αλλά τομή στο χώρο της εκπαίδευσης με προφανή στόχο να αλλάξει συνολικά και ριζικά το εκπαιδευτικό τοπίο. 

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επαναφέρει ουσιαστικά τον 3848/2010 της Διαμαντοπούλου, την παλιά διαδικασία επιλογής δ/ντών και τη συνέντευξη μέσω της οποίας επιδιώκει – όπως έκαναν στο παρελθόν όλες οι ηγεσίες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ – να ελέγξει την τελική επιλογή και αυτών των στελεχών.

Όλη η προηγούμενη φιλολογία για δημοκρατία και αποφασιστικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων, διαφάνεια κλπ ξεχάστηκε οριστικά και όλα πλέον προσαρμόζονται στα προαπαιτούμενα, τις μνημονιακές δεσμεύσεις, την επικαιροποίηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ, τις πρόσφατες προτάσεις του ΣΕΒ για την εκπαίδευση και την ενεργοποίηση της ΑΔΙΠΠΔΕ.
1. Δε θα μπούμε στη διαδικασία αξιολόγησης-βαθμολόγησης. Θα παραβρισκόμαστε βάζοντας παύλα (–). Θεωρούμε ότι είναι έξω από κάθε συνδικαλιστική δεοντολογία ο αιρετός εκπρόσωπος να βαθμολογεί με κλίμακα, να αξιολογεί δηλαδή τον κάθε υποψήφιο και να θέτει ερωτήσεις στους υποψηφίους με σκοπό να τους αξιολογήσει τελικά. Θεωρούμε ότι η αξιολόγηση με διαβαθμισμένη αριθμητική κλίμακα προς τους 289 υποψηφίους εμπλέκει το συνδικαλισμό και το συνδικάτο σε αδιαφανείς διαδικασίες, υπονομεύει κατάφορα την ενότητά του και συκοφαντεί τον συνδικαλισμό που υπηρετεί ενιαία συμφέροντα και όχι παραταξιακές σκοπιμότητες, διευκολύνσεις ημετέρων και κυβερνητικές και κρατικές επιδιώξεις. Τον αφήνει έκθετο σε συναλλαγές με τη διοίκηση και όλους τους μυστικούς και υπόγειους μηχανισμούς.

2. Για την υπεράσπιση των εργασιακών, συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών θα μεταφέρουμε στα όργανα διοίκησης και στη διαδικασία επιλογής των στελεχών, χρησιμοποιώντας την αρνητική αριθμητική βαθμολογία (2) ως μέσο υπεράσπισης των εκπαιδευτικών και των δικαιωμάτων τους, τη θέση και τις αποφάσεις - καταγγελίες Συλλόγων Εκπαιδευτικών ή Συλλόγων Διδασκόντων που κοινοποιήθηκαν στο σύλλογο Π.Ε. που ανήκουν, για υποψήφιους διευθυντές που έχουν παίξει αντιδραστικό ρόλο, με αυταρχικές, αντιδημοκρατικές, αντισυναδελφικές συμπεριφορές, συμπεριφορές που χρησιμοποιούν τις θέσεις εξουσίας για να υποτάσσουν, εκφοβίζουν, εκβιάζουν τους εκπαιδευτικούς και που αντίκειται στα συλλογικά συνδικαλιστικά δικαιώματα. Επειδή θωρούμε ότι εκπροσωπούμε το εκπαιδευτικό κίνημα και τους συλλόγους και δε δρούμε προσωπικά, καλούμε τους Συλλόγους εκπαιδευτικών ΠΕ της Α’ Αθήνας (Α’ Αθηνών, Αθηνά, Αριστοτέλης, Μακρυγιάννης, Παρθενώνας, Ρ. Ιμβριώτη, Μ. Παπαμαύρος) να μας ενημερώσουν για τα παραπάνω. 

Θα συνεχίσουμε να είμαστε όπως και σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια «η φωνή, το μάτι και το αυτί» του εκπαιδευτικού κινήματος. Θα παρακολουθούμε και θα ελέγχουμε τη διαδικασία σε όλες τις φάσεις και θα καταγγείλουμε κάθε προσπάθεια μεροληπτικής αντιμετώπισης υποψηφίων και όποιας μεθόδευσης. Κάναμε τον έλεγχο όλων των φακέλων ώστε να διασφαλίσουμε ίση αντιμετώπιση για όλες και όλους, ίδια κριτήρια στην προσμέτρηση των μορίων, εφαρμόζοντας το νόμο κατά γράμμα και για όλους. Δηλώνουμε ότι θα καταγράψουμε όλη τη διαδικασία του Συμβουλίου Επιλογής και θα δημοσιοποιήσουμε ό,τι εκτιμήσουμε ότι παραβιάζει την ισονομία. Ανάλογες διαδικασίες του παρελθόντος κατέδειξε σωρεία παραβιάσεων με χρήση επιλεγμένων ερωτήσεων για να δικαιολογηθεί θετική ή αρνητική βαθμολογία, με ενίσχυση συγκεκριμένων υποψηφίων που ανήκαν στον διοικητικό, κρατικό και κομματικό μηχανισμό, με πιέσεις και απειλές σε υποψηφίους να μη δηλώσουν συγκεκριμένα σχολεία ώστε να ευνοηθούν συγκεκριμένοι υποψήφιοι. Καλούμε τους συναδέλφους να καταγγείλουν επίσημα όπου υπάρξουν τέτοιες ενέργειες, ώστε να τελειώνουμε με τα «φέουδα». 

3. Δηλώνουμε ότι δε θα αποδεχτούμε να γίνουν ερωτήσεις που αφορούν την αξιολόγηση και να χρησιμοποιηθούν προσχηματικά τα ελάχιστα πρακτικά αξιολόγησης του διευθυντή που συμπληρώθηκαν. Ειδικά, για τα φύλλα αποτίμησης, η προκήρυξη της απεργίας/αποχής που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και η ΑΔΕΔΥ, καθώς και η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων σε αυτή, έχει ήδη εξασφαλίσει ότι κανένα τέτοιο χαρτί δεν είναι πια ούτε διοικητικά ούτε αξιολογικά υπολογίσιμο γιατί πολύ απλά δεν έχει συμπληρωθεί για όλους και όλες τις υποψηφίους. 

4. Προτείνουμε από τώρα να ανακοινωθούν αναλυτικά όλες οι βαθμολογίες ώστε να είναιεμφανές τι βαθμολόγησε το κάθε μέλος του Συμβουλίου. 

Με το νέο σύστημα επιλογής προβλέπετ
1. Η επαναφορά της αμαρτωλής συνέντευξης από συμβούλιο επιλογής, που στόχο έχει να καθορίσει τα τελικά αποτελέσματα ευνοώντας τη χειραγώγηση των υποψηφίων από τη διοίκηση και όλους τους αδιαφανείς μηχανισμούς της κομματικοκρατίας και της διαπλοκής. 

Το συμβούλιο επιλογής αποτελείται από 7 ή λιγότερα μέλη. Το συμβούλιο επιλογής έχει πολύ αυξημένες αρμοδιότητες και τα 5 μέλη του είναι διορισμένα από την κυβέρνηση και μάλιστα με εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες (χωρίς καν πρόσκληση ενδιαφέροντος). Όλα τα στελέχη παρόντα: διευθυντής εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές, ακόμη και οι εκπρόσωποι του κλάδου!!! Οι μεγάλοι απόντες; Οι σύλλογοι διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί... 

Στην Α’ Αθήνας αποτελείται από: 

Τον διευθυντή εκπαίδευσης Παπαγεωργίου Τάσο με αναπληρωματική την Καζάντη Μαρία, τον Περικλή-Νεκτάριο Στυλιανόπουλο, τη Φίκα Ουρανία με αναπληρωματική τη Ρουμπάνη Ευαγγελία, τη σχολική σύμβουλο Παύλου Γεωργία με αναπληρωματικό τον Πήλιουρα Παναγιώτη και τους αιρετούς εκπροσώπους Ρέππα Ντίνα με αναπληρωματικό το Γεωργιόπουλο Γιώργο και Ρουμπή Παναγιώτη με αναπληρωματική την Σπυριδάκη Ελισάβετ. 

2. Ένα σύνολο μορίων που καθιερώνει τη δια βίου εκπαίδευση, το προσοντολόγιο, το ανελέητο κυνηγητό για τη συγκέντρωση προσόντων (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες κ.α.) τα οποία θα γεμίζουν τους φακέλους των υποψήφιων στελεχών και των εκπαιδευτικών. 

3. Διδακτική προϋπηρεσία και προϋπηρεσία σε θέσεις στελεχών που στην ουσία μοριοδοτεί την πολύχρονη παραμονή στις αντίστοιχες θέσεις διοίκησης. 

Με την παραπάνω διαδικασία το υπουργείο στοχεύει σε ένα πιο ελεγχόμενο δυναμικό στελεχών που θα εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Γι’ αυτό, επέλεξε μια διαδικασία επιλογής, με βασικό τμήμα της τη συνέντευξη που μέσω αυτής επιδιώκει να δεσμεύσει και να προσδέσει τους υποψηφίους στις κρατικές και κυβερνητικές επιλογές. 

Διατηρεί και επιτείνει όλο το αυταρχικό ιεραρχικό πλέγμα της λειτουργίας των σχολείων διευρύνοντας τα όρια δράσης του ρόλου του διευθυντή (καθηκοντολόγιο, διακριτοί ιεραρχικοί ρόλοι, αποψίλωση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων) καταργώντας τα όποια ψήγματα παρέμβασης των εκπαιδευτικών της βάσης (καθολική ψηφοφορία με δεσμευτική μοριοδότηση και δυνατότητα αποκλεισμού υποψηφίων). 

Είναι σαφές ότι τα νέα στελέχη θα κληθούν να υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση, όπως προβλέπει το συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση (σε συμφωνία με ΕΕ - ΟΟΣΑ) και στη συνέχεια την αξιολόγηση των συναδέλφων. Θεωρούμε μάλιστα, ότι τα αξιολογόχαρτα στη διαδικασία επιλογής διευθυντών είναι ο προάγγελος. Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή στην απεργία/αποχή που οδήγησε στην απονομιμοποίηση αυτής της διαδικασίας και θα σταθεί εμπόδιο στους μελλοντικούς κυβερνητικούς σχεδιασμούς. 

Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι επιδιώξεις του αυτές έχουν μπλοκαριστεί από τη δράση της μαχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού κινήματος με πιο κορυφαία, το μπλοκάρισμα της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης. Αυτό θα συμβεί και πάλι και χρειάζεται να το θυμούνται όλα τα σημερινά και αυριανά στελέχη της εκπαίδευσης! 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, 

Δεσμευόμαστε να ενημερώνουμε τον κλάδο σε κάθε φάση αυτής της διαδικασίας. 

Αγωνιζόμαστε μαζί με τα σωματεία μας για να μπλοκαριστεί κάθε απόπειρα του διοικητικού μηχανισμού να υποτάξει, χειραγωγήσει, απειλήσει και εκβιάσει, δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε στο μέτρο του ρόλου μας, το δικαίωμα στην ισονομία και στην αξιοπρέπεια όλων όσων αποτελούν μέλη των συνδικάτων. 

Δεν έχουμε αυταπάτες για το ρόλο των στελεχών. Αμφισβητούμε την ιεραρχική πυραμίδα, του ελέγχου, του διοικητικού αυταρχισμού της πειθάρχησης και της χειραγώγησης. Θα μας βρουν μπροστά τους, όλοι όσοι επιλέξουν το ρόλο του πραιτωριανού-επιθεωρητή. 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους διευθυντές/ντριες να αρνηθούν το ρόλο του απόλυτου μονάρχη της σχολικής μονάδας, του διευθυντή-manager, του αξιολογητή, και του συμμετέχοντα σε αυτοαξιολόγηση. Να βρεθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς στον αγώνα για δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλους χωρίς αξιολογικούς φραγμούς και κατηγοριοποιήσεις. 

Αγωνιζόμαστε για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, για την αποφασιστική ενίσχυση του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων στη λειτουργία του σχολείου. Επιμένουμε σε ένα αντιεραρχικό, δημοκρατικό μοντέλο λειτουργίας του σχολείου με όλες τις αποφάσεις στο σύλλογο διδασκόντων με διευθυντή/συντονιστή αιρετό κι ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το σύλλογο διδασκόντων που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. 

Δυναμώνουμε τον αγώνα μας ενάντια στο σχολείο της αγοράς. Παλεύουμε για ενιαίο δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου